Saturday, January 23, 2010

Preview Chapter 6 : Magnetic Field


Assalammualaikum & Salam Sejahtera.......

Kepulangan pelajar-pelajar kolej matrikulasi disambut dengan latihan tutorial yg dh ke belum siap?....dan minggu-minggu pembelajaran yg mencabar otak-otak, mencabar ke?.....okeh salin dan buat

12 comments:

  1. Cik Azie, saya dah siap. nak antar bila ni?

    ReplyDelete
  2. hehe..bgus2..ni student kategori A ni...rajin2 nnt kite bncg ye..

    ReplyDelete
  3. jika 87508567895787.78537574 adalah jisim komet haley ketika bergerak lurus, berapakah halaju malarnya jika ia bergerak selama 9844587686789.7857782587855098595895858 juta tahun secara konsisten? adakah ketumpatannya bertambah atau berkurang setah ditolak dengan vektor 90 darjah jika terkena apa-apa halangan yang menyebabkan trajektorinya berubah secara tiba-tiba? adakah hukum inersia dapat diaplikasikan dalam kes ini?

    ReplyDelete
  4. hmmm...teman punye pndpt je...jisim dan momentum sepatutnye berkurangan sbb mungkin berlanggar dgn asteroid...tenaga tak musnah tp berubh bentuk....kalo langgor bumi?...ape jd...hmm...tp kn...tp kn...byk tp ni...teman jwb yg paling baik camni le WALLAHUALAM...hehe..sori atok peace =)

    ReplyDelete
  5. buat OBA,biar hamba tolong jawab. setelah meneliti dengan penelitian yang jitu, dapatlah saya merumuskan bahawa :

    1.hukum inersia tidaklah berguna dalam persoalan ini sebaliknya hukumnya adalah HARUS. Jadi harus untuk dia berhenti atau bergerak.

    2. ketumpatannya akan bertambah seiring dengan penambahan No. Avogadro yakni 6.02 x 10power23 yakni jisimnya akan bertambah apabila ion-ion positive ditarik kepada ion negatif terhasil dari geseran ais akibat halaju yang tinggi sehingga mewujudkan ekor komet.

    3. Jadi pastikan anda merendahkan tenaga pengaktifan komet untuk memastikan ianya mampu bergerak mengikut orbit walaupun trajektorinya berubah sedikit akibat perlanggaran itu tadi.

    Kesimpulannya, ingatkah anda pada cerita STAR TREK? Kisah manusia berinteraksi bersama makhluk asing dalam sebuah kapal angkasa. Kapal itu mampu memecut melebihi kelajuan cahaya dan melompat ke ruang angkasa yang lain. Sebenarnya takde kaitan pun dengan jawapan saya tadi.

    Wallahualam.

    ReplyDelete
  6. he he he... ini dah masuk fizik kuantum ni.. terbirit-birit bebudak ko nanti..

    nasib baik aku ada belaja dan pass subjek fizik dulu.. he he he...

    ReplyDelete
  7. mmg fizik quantum nyebabkn cikgu sakit purut...adehh atok penah jumpa ngan prof rahman...yg naik beskal sambil pkai sarung tgn berkebun tu...uihhh...hebat orgnye.....penin kepala teman dibuatnye....dasat..dasat...

    ReplyDelete
  8. memang dasar tu! kau pernah tak jumpa dengan pakcik rani yang marah kita buat perlimau di dewan rahman talib dulu? sebenarnya takde kaitan pun dengan fizik kuantum ni.

    ReplyDelete
  9. kali terakhir beliau (mahaguru gayong en.rani)dilihat sedang menjadi jaga di supermarket angsana lebih 5 tahun lalu...

    ReplyDelete
  10. apa kaitannya dengan fizik kuantum? minta cik azie jelaskan pada kami ye..

    ReplyDelete
  11. macam komet. bila langgar sesuatu dia akan beralih tetapi tenaganya tak hilang. tenaganya beralih ke angsoka pulak

    ReplyDelete
  12. waa.. dah jadi macam watak raja angkasa plak. Putaran 5 dimensi!

    ReplyDelete